Skole PC

SkolePC-ordning

NORHEIM VGS tilbyr PC-ordning tilsvarende de offentlige skolene. Du kan velge en av følgende ordninger:

1. Bestille PC gjennom NORHEIM VGS.

• Skolen bestiller inn PC gjennom skolens avtaler (Eksempel skoleåret 24/25: Lenovo Thinkpad E14 Gen 5 14",  AMD Ryzen 5, 16GB RAM, 256 GB SSD).

• Du betaler 4077,- (3 x det minste utstyrsstipendet fra Lånekassen).

• Du eier PC-en selv.

• Du får lisens på Office365 og annen nødvendig programvare

• PC-en kommer med 3 års garanti og du ordner selv med evt. feil og reklamasjoner.

2. Ha med egen PC/MAC.

• Du tar med din egen PC/MAC.

• Du får lisens til Office365 og annen nødvendig programvare.

• Du har selv ansvar for vedlikehold og reparasjoner for egen PC/MAC.

Når du slutter ved NORHEIM VGS vil skolen stenge mailkontoen (brukerendin@norheim.vgs.no) din 1 måned etter at du har sluttet på skolen. Tilgangen til skoleadministrasjonssystem, Office365 og evt. andre programmer vil også bli stengt 1 måned etter at du slutter ved skolen. Du har selv ansvar for å ta back-up av filene dine. Skolen har ikke tilgang til, og har ingen back-up eller sikkerhetskopier, av dine private filer.