Nytt og flott garasjebygg snekret av Vg2 Tømrerfag med støtte fra blant andre TG-bygg og XL-bygg.

På Norheim VGS møter du motiverte lærere og elever som ivrer for faget sitt. Det gjør at yrkesfag på Norheim VGS er praktisk, yrkesrettet og gir gode muligheter for de som ønsker å lære. Vi har god kontakt med bedrifter på Haugalandet som tar imot elever i praksis og som er interessert i motiverte lærlinger.

VG1 Bygg og anleggsteknikk

Bygg og anleggsteknikk er inngangen til ca 20 fag og målet er å gi eleven kunnskap til å velge videre retning i vg2. I løpet av året er vi innom flere fagområder inne bygg og anlegg. Dette passer for deg som er praktisk anlagt og som trives med å planlegge og produsere.  På Norheim VGS legger vi stor vekt på praksis og bedriftsbesøk. Vi ønsker at utdanningen skal være målrettet mot fagbrev og jobb. Vårt mål er at elever fra Norheim VGS skal være ettertraktet som lærlinger og ansatte. På Norheim VGS møter du dyktige lærere med bred arbeidserfaring og høy kompetanse.

FELLESFAG

(13 TIMER PER UKE):

FELLES PROGRAMFAG

(17 TIMER PER UKE):

YRKESFAGLIG FORDYPNING

(6 TIMER PER UKE):

Vg2 Tømrer

Dette er faget for deg som liker praktisk arbeid og vil raskt ut i jobb. Vg2 Tømrer fokuserer på byggeteknikker både inne og ute. Du vil lære mye om hvordan bygge et hus. Etter fullført VG2 kan du søke om læreplass eller gå påbygg til generell studiekompetanse. Kvalifisert og dyktige fagarbeidere er ettertraktet, og det er god tilgang på læreplasser for de som er motivert for yrket.

FELLESFAG

(10 TIMER PER UKE)