Vg1 Helse- og oppvekstfag

Er du opptatt av å kunne gjøre en viktig forskjell i mennesker sitt liv er dette utdanningsprogrammet for deg. På Norheim VGS har vi fokus på at du skal få et godt faglig grunnlag og samtidig få god praktisk erfaring i faget.

På Norheim VGS tilbyr vi VG1 Helse- og oppvekstfag med mulighet til å gå videre på VG2 Barne og ungdomsarbeider eller VG2 Helsefagarbeider. Etter fullført VG2 kan du søke om læreplass.

(13 timer per uke):

(17 timer per uke):

(6 timer per uke):

VG2 Helsefagarbeider

Norge trenger i årene som kommer mange dyktige helsefagarbeidere i helse- og omsorgsektoren. Fagutdanning vil gi deg kompetanse til å kunne jobbe med dette. I møte med pasienter, pårørende og brukere vil det være viktig å ha kunnskap til egne og andres kulturer, verdisyn, menneskeverd og holdninger.

Etter fullført VG2 kan du søke om læreplass eller VG3 Påbygg.

(10 timer per uke)

(17 timer per uke)

(9 timer per uke):

VG2 Barne- og ungdomsarbeider

Liker du å jobbe med barn og unge bør du søke VG2 barne-  og ungdomsarbeider på Norheim VGS. Fagene bygger på VG1 helse og oppvekstfag, men har fokus rettet mot arbeid med barn og unge. I møte med barn og ungdom vil du bli utfordret på egne ferdigheter og holdninger. Du kan jobbe som fagarbeider i barnehage, skole, skolefritidsordning, menigheter og organisasjoner.

Etter fullført VG2 kan du søke om læreplass eller VG3 påbygg.

(10 timer per uke)

(17 timer per uke)